Wednesday, October 02, 2013

No entenc res



Sempre m'he considerat una persona política, m'agrada la política, crec que és fonamental per al funcionament d'un país democràtic, però des de fa uns anys cada vegada la entenc menys.

Jo personalment sempre m'he considerat més català que espanyol, però no em sentia malament formant part d'aquesta cosa anomenada Espanya, els anys del president Pujol quan Catalunya estaba ben considerada a la resta de l'estat em sentia còmode.

Ara tot ha canviat, encara avui no se si soc independentista o no, però una cosa esta clara, no podem continuar com estem. Jo encara no em deixo portar pel neguit i la presa que ha agafa a bona prat de la societat catalana, que crec que precipitadament esta tensant la corta en les relacions amb l'estat.

Jo entenc que estem en un periode de crisi econòmica, del que parlarem, però els últims pressupostos són un insult a la inteligencia, i no només pel tema català, sinó en general, el govern central ha perdut totalment els papers, no sap on va ni com anar; i el tema català es pitjor, com pots invertir un 9% del total  a la comunitat que aporta el 19% del PIB, jo entenc que en xifres totals en donin menys diners perque hi ha crisi, però la crisi en termes percentuals no hauria d'afectar.

Intentem fer un exercici de reflexió, que passaria si un dia a Catalunya tinguessim un problema com el que té ara Espanya, per exemple que la Vall d'Aran digués que es vol independitzar, és un exemple no massa reixit ja que la Vall d'Aran es molt poc PIB del total de Catalunya però ens valdrà. Jo suposo que el govern de la Generalitat intentaria parlar i mirar d'arreglar les coses amb la gent de l'Aran per veure com solucionar-ho, però no vet aquí que la Generalitat el que intenta es arraconar l'Aranés, els dona menys diners que mai en els pressupostos, i trenca tots els ponts de comunicació política que tenien. No té sentit, no entenc res.

Això és el que esta passant, i si el d'ara fos la realitat i tots els anys bons eren la falsetat, i si ara surt la veritable cara dels castellans, que el que volen no es formar un país entre tots els espanyols sinó formar la gran Castella asimilant els altres territoris, cada dia crec que aquesta es la realitat, el que coneixiem com Espanya no ha existit mai, no dubto que hi ha gent de bona fe que hi creu, però cada vegada en són menys, el que en realitat volen es destruir la cultura catalana i el nacionalisme català, però a més ens demanen que els deixem fer possant bona cara...

No comments: